ذره دستمزد میلیون دریافت دریافتی حداقل دستمزد

ذره: دستمزد میلیون دریافت دریافتی حداقل دستمزد اخبار اقتصادی و بازرگانی

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دستمزد مدیران خودروسازی دنیا چقدر است؟

صنعت ماشین دنیا تاکنون چالش های زیادی را پشت سر گذاشته هست، از موج فراخوان ها به علت نقص فنی گرفته تا پرونده تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروها و حالا هم بحرا

دستمزد مدیران خودروسازی دنیا چقدر است؟

دستمزد مدیران خودروسازی دنیا چقدر است؟

عبارات مهم : دستمزد

صنعت ماشین دنیا تاکنون چالش های زیادی را پشت سر گذاشته هست، از موج فراخوان ها به علت نقص فنی گرفته تا پرونده تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروها و حالا هم بحران افت فروش.

دستمزد مدیران خودروسازی دنیا چقدر است؟

هر بار که هریک از این چالش ها به عنوان روز بدل می شود، عملکرد مدیران صنعت ماشین زیر ذره بین قرار می گیرد و دوباره بحث میزان دستمزد آنها به میان می آید. این در حالی است که بدون بحران و در فضایی فاقد تنش، میزان شفافیت دستمزد مدیران خودروساز دنیا می تواند به عنوان الگویی برگرفته از کشورهای پیشرفته مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه این شفافیت تاوانی دارد و آن زیاد کردن پاسخگویی این مدیران در قبال عملکردشان است.

یکی از براق ترین دستمزدهای مدیران صنعت خودروسازی دنیا که البته بالاترین دستمزد جهانی در این حوزه نیز هست، مربوط به مدیرعامل شرکت جنرال موتورز هست. گر چه ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، در سال گذشته با کم کردن دستمزد روبه رو شد، با این وجود در میان مدیرعاملان صنعت خودروی جهان، همچنان بیشترین درآمد را دارد.به گزارش سی ان ان، بارا که در سال 2014 نخستین زنی نام گرفت که یک خودروسازی عمده را رهبری می کند، در سال 2016 مبلغ 6/ 22 میلیون دلار درآمد داشت. این مبلغ نسبت به درآمد او در سال 2015 با کم کردن 21 درصدی روبه رو شده است است.

صنعت ماشین دنیا تاکنون چالش های زیادی را پشت سر گذاشته هست، از موج فراخوان ها به علت نقص فنی گرفته تا پرونده تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروها و حالا هم بحرا

علت درآمد بالای بارا در سال 2015 این بود که او و دیگر مدیران ارشد جنرال موتورز پاداش کلانی را به شکل سهام کارکنان دریافت کردند. بدون در نظر گرفتن این پاداش، درآمد بارا در سال 2016 حدود 30 درصد زیاد کردن داشته هست. بدون در نظر گرفتن پاداش سال 2015، سال گذشته میلادی نخستین باری بود که بارا بیشترین درآمد را در صنعت ماشین کسب کرد. در سال 2015 مبلغ 75/ 1 میلیون دلار به صورت حقوق، مبلغ 12 میلیون دلار به صورت پاداش سهام، مبلغ 2/ 11 میلیون دلار پاداش به شکل سهام با اختیار معامله، مبلغ 1/ 3 میلیون دلار پاداش هایی غیر از سهام و مبلغ 597 هزار و 118 دلار به عنوان سایر دریافتی ها به بارا پرداخت شد. به این ترتیب مجموع دریافتی بارا در سال 2015 مبلغ 6/ 28 میلیون دلار بود.

دستمزد مارک فیلدز، مدیرعامل فورد موتور، در سال 2016 با زیاد کردن 19درصدی روبه رو شد و به 1/ 22 میلیون دلار رسید که اندکی کمتر از درآمد بارا هست. در سال 2015 فیلدز مبلغ 75/ 1 میلیون دلار به عنوان حقوق، مبلغ 1/ 12 میلیون دلار به عنوان پاداش سهام، مبلغ 5/ 3 میلیون دلار به عنوان پاداش هایی غیر از سهام و مبلغ 370 هزار و 451 دلار به عنوان سایر دریافتی ها، دریافت کرد. کل دریافتی های فیلدز در سال 2015 مبلغ 6/ 18 میلیون دلار بود. البته فیلدز چندی پیش به علت ناتوانی در پیشبرد اهداف فورد موتور از سمت خود برکنار شد.

مارک فیلدز در شرایطی از سمت مدیریت شرکت فورد برکنار شد که تنها سه سال بود در این سمت فعالیت می کرد. او نتوانست سرمایه گذاران و حتی هیات مدیره شرکت را قانع کند که سرعت شرکت در تولید و توسعه خودروهای آینده از جمله خودروهای خودران برقی مجهز به باتری کافی هست. واقعیت این است که کهنه کاران صنعت ماشین همچون شرکت های فورد، جنرال موتورز و فولکس واگن دیگر تنها تعیین کنندگان روندهای این صنعت نیستند. برکناری مدیر فورد، دومین خودروساز بزرگ آمریکا به لحاظ میزان تولید بعد از جنرال موتورز، منعکس کننده چالش هایی است که پیش روی آن دسته از مدیرانی است که نتوانسته اند خود را با روند سریع تحولات منطبق سازند.

دستمزد مدیران خودروسازی دنیا چقدر است؟

سرجو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر، در سال 2016 مبلغ 9/ 9 میلیون یورو درآمد داشت که با قیمت فعلی دلار حدود 6/ 10 میلیون دلار می شود. مارکیونه در سال 2015 مبلغ 4 میلیون دلار به عنوان حقوق، مبلغ 85/ 6 میلیون دلار به عنوان پاداش و مبلغ 7/ 62 میلیون دلار به عنوان پاداش سهام دریافت کرد. به این ترتیب کل دریافتی او در سال 2015 مبلغ 6/ 73 میلیون دلار بود. ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن، مبلغ 3/ 7 میلیون یورو یا 7/ 7 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. فولکس واگن که همچنان با رسوایی تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده دست به گریبان هست، سال گذشته موفق شد با پیشی گرفتن از تویوتا به بزرگ ترین خودروساز دنیا تبدیل شود.

در پی رسوایی فولکس واگن، این خودروساز آلمانی تصمیم گرفت به منظور کم کردن هزینه ها جهت دستمزد مدیران این شرکت سقف تعیین و بسته پرداختی هر سال مدیرعامل را به 10 میلیون یورو یا 7/ 10 میلیون دلار محدود کند. براساس این برنامه اعضای هیات مدیره هر سال مبلغی کمتر از 10 میلیون یورو دریافت می کنند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است است که مدیران حقوق ثابت بیشتری دریافت می کنند، ولی دریافتی های متغیر آنها کمتر خواهد بود. براساس این برنامه، مدیران می توانند در سهام فولکس واگن سرمایه گذاری کنند ولی باید سهام خود را جهت چندین سال نگه دارند. این برنامه در شرایطی تدوین شد که فولکس واگن به علت دستمزد بالای مدیران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

صنعت ماشین دنیا تاکنون چالش های زیادی را پشت سر گذاشته هست، از موج فراخوان ها به علت نقص فنی گرفته تا پرونده تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروها و حالا هم بحرا

مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق گروه خودروسازی فولکس واگن، پردرآمدترین مدیر خودرویی آلمان بود. او در سال 2014 حدود 16 میلیون یورو دریافت کرد. گرچه در سال 2015 درآمد او تقریبا نصف شد، ولی با توجه به کم کردن شدید ارزش سهام فولکس واگن درپی رسوایی این شرکت، بازهم حقوق بالایی دریافت کرد.در شرایطی که دستمزد مدیران خودرویی آمریکایی و اروپایی تا این حد براق هست، در آسیا دریافتی مدیران شرکت های خودروساز معمولا به طور رسمی و علنی اعلام نمی شود. این عدم شفافیت هم موجب بدبینی افکار عمومی می شود و هم میزان پاسخگویی مدیران را در برابر مصرف کنندگان کم کردن می دهد. به عنوان مثال در اکثر موارد میزان دریافتی های مدیران خودرویی ژاپن که معمولا کمتر از همتایان آمریکایی و اروپایی خود دستمزد دریافت می کنند، به طور رسمی منتشر نمی شود.

کم درآمدترین مدیرعامل صنعت خودروی دنیا ولی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هست. بروزترین آماری که تسلا از دستمزد مدیران خود منتشر کرده مربوط به سال 2015 هست. ماسک در سال 2015 مبلغ 37 هزار و 584 دلار دریافت کرد. براساس گزارش شرکت تسلا، ماسک خود اعلام کرده است تمایلی به دریافت حقوق از این شرکت ندارد، ولی به منظور محاسبه مالیات بر درآمد، این میزان حقوق براساس حداقل دستمزد در ایالت کالیفرنیا جهت او تعیین شده است هست. ماسک علاوه بر تسلا، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت اسپیس اکس هم هست.

دستمزد مدیران خودروسازی دنیا چقدر است؟

ماسک مالک 6/ 33 میلیون سهم از سهام تسلا به ارزش حدود 10 میلیارد دلار است و به همین علت ثروتمندترین مدیر خودرویی دنیا محسوب می شود. از دیگر مدیرعاملان پردرآمد صنعت خودروی جهان، کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان هست. نیسان موتور اعلام کرده است در سال مالی منتهی به ماه مارس، مبلغ 098/ 1 میلیارد ین یا 81/ 9 میلیون دلار به گوسن دستمزد داده است که نسبت به سال گذشته 5/ 2 درصد زیاد کردن یافته هست. گوسن در سال گذشته مبلغ 06/ 7 میلیون یورو یا 89/ 7 میلیون دلار به عنوان مدیرعامل رنو دریافت کرد. گوسن در آخر ماه مارس از سمت مدیرعاملی رنو استعفا کرد، ولی همچنان مدیر هیات مدیره این شرکت هست. او همچنین به عنوان مدیر هیات مدیره رنو و مدیر هیات مدیره میتسوبیشی، دستمزدهای جداگانه ای دریافت می کند.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: دستمزد | میلیون | دریافت | دریافتی | حداقل دستمزد | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs